Začátek školy

1. 9. 2023
Ve třetím díle si Iva Hadj Moussa bere jako téma konec prázdnin. Mnoho dětí se musí vrátit do každodenní školní rutiny, mnoho nastupuje do lavic vůbec poprvé. Pro dětskou psychiku je to poměrně velký a výrazný moment. O tom, jak jej co nejlépe zvládnou si s Ivou povídá dětská psycholožka Hana Žáčková. Ten tlak vytváříme my - 3. minuta Nechte prvňáčky rozkoukat se ve škole aspoň tři měsíce. Pak teprve hodnoťte - 5. minuta Vyhrožování školou. Jak moc škodí poznámky typu Počkej, oni tě v té škole srovnají - 8. minuta Jak povzbudit nezdravě vyděšené dítě? - 10. minuta Začněte otázkou PROČ? Proč by děti měli vědět, proč vlastně chodí do školy. - 12. minuta Očekávání rodičů jako past na dětskou duši - 15. minuta Nenechávejme je v tom samotné. Všechno má nějaké řešení. - 19. minuta Přece nepůjde na učňák aneb proč nepotlačovat vlohy a ctít řemeslo - 23. minuta Příprava na nový denní režim, co když celé prázdnin vstával po obědě? - 26. minuta Mobily a displeje. Dohoda s dětmi je těžká, ne nemožná. - 29. minuta Děti potřebují odpočinek. I kdyby nechtěli. Kolik kroužků je hodně? Chvála dětské nudy - 31. minuta Domácí úkoly jako strašák a pruda. Proč je nedělat v 17 hodin. Křivka výkonosti. - 35. minuta Školní rána jako zkouška sebeovládání rodiče. Odkládání budíku je zlo. - 38. minuta Nutit děti do snídaně? - 41. minuta
Ve třetím díle si Iva Hadj Moussa bere jako téma konec prázdnin. Mnoho dětí se musí vrátit do každodenní školní rutiny, mnoho nastupuje do lavic vůbec poprvé. Pro dětskou psychiku je to poměrně velký a výrazný moment. O tom, jak jej co nejlépe zvládnou si s Ivou povídá dětská psycholožka Hana Žáčková. Ten tlak vytváříme my - 3. minuta Nechte prvňáčky rozkoukat se ve škole aspoň tři měsíce. Pak teprve hodnoťte - 5. minuta Vyhrožování školou. Jak moc škodí poznámky typu Počkej, oni tě v té škole srovnají - 8. minuta Jak povzbudit nezdravě vyděšené dítě? - 10. minuta Začněte otázkou PROČ? Proč by děti měli vědět, proč vlastně chodí do školy. - 12. minuta Očekávání rodičů jako past na dětskou duši - 15. minuta Nenechávejme je v tom samotné. Všechno má nějaké řešení. - 19. minuta Přece nepůjde na učňák aneb proč nepotlačovat vlohy a ctít řemeslo - 23. minuta Příprava na nový denní režim, co když celé prázdnin vstával po obědě? - 26. minuta Mobily a displeje. Dohoda s dětmi je těžká, ne nemožná. - 29. minuta Děti potřebují odpočinek. I kdyby nechtěli. Kolik kroužků je hodně? Chvála dětské nudy - 31. minuta Domácí úkoly jako strašák a pruda. Proč je nedělat v 17 hodin. Křivka výkonosti. - 35. minuta Školní rána jako zkouška sebeovládání rodiče. Odkládání budíku je zlo. - 38. minuta Nutit děti do snídaně? - 41. minuta
43 minut
43 minut
Poslouchej mě
- 7. 4. 2025Pohyb jako terapieSilná, citlivá a inspirativní epizoda o tom, že pohyb může být cestou k uzdravení. Pohybový terapeut Radek Laci v otevřeném rozhovoru s Ivou Hadj Moussa mluví o tom, jak se do těla ukládá bolest, trauma i životní zkušenosti. Vrací se do svého dětství v dětském domově, pěstounské péče i k vnitřní samotě, kterou prožíval. Proč podle něj tělo funguje jako dům? A co se stane, když se o něj přestaneme starat?37 minut
- 31. 3. 2025Trauma z dětství a jeho dopady v dospělostiJak ovlivňuje dětství to, jací jsme v dospělosti? Trauma nemusí být viditelné ani extrémní. Často působí nenápadně, ale zároveň zásadně formuje naše vztahy, rodičovství i zdraví. Moderátorka Iva Hadj Moussa v rozhovoru s psychologem Jaroslavem Chýlem rozebírá vývojové trauma, jeho projevy i možnosti uzdravení. Jak předcházet mezigeneračnímu traumatu? To se dozvíte v rozhovoru.30 minut
- 24. 3. 2025Jak řešit problémy ve škole s rodiči a učiteliV této epizodě Iva Hadj Moussa mluví s Miroslavou Vokounovou Krepčíkovou, specialistkou na speciální pedagogiku a etopedii, o řešení konfliktů mezi dětmi, učiteli a rodiči ve školním prostředí. Jak rozpoznat signály, že dítě čelí šikaně nebo jiným obtížím ve škole? Kdy včas zasáhnout? Miroslava sdílí své cenné zkušenosti a konkrétní rady, jak podpořit děti i rodiče při řešení těchto výzev.40 minut
- 17. 3. 2025Vysoce citlivé děti: Jak porozumět jejich emocím? V tomto dílu se Iva Hadj Moussa baví s Anetou Pavlovou o vysoce citlivých dětech. Jak je rozpoznat, jak s nimi pracovat a co je pro ně důležité? Dozvíte se, jak podpořit jejich emoce, jak jim pomoci najít rovnováhu a proč je vysoká citlivost vlastně darem. Poslechněte si inspirativní rozhovor pro rodiče i pedagogy.32 minut
- 10. 3. 2025Vliv hormonů na vývoj dětí a dospívajících Iva Hadj Moussa v rozhovoru s doktorem Peterem Hajdukem rozebírá, jak důležitá je hormonální rovnováha u dětí a dospívajících. Jak vlastně hormony ovlivňují tělesný a psychický vývoj? Proč je hormonální rovnováha tak klíčová? Jaké faktory jako genetika, prostředí a životní styl mají na hormony vliv? Odpovědi na tyto otázky a mnohem víc se dozvíte v rozhovoru.39 minut
- 3. 3. 2025Perinatální duševní zdravíV nové epizodě Iva Hadj Moussa diskutuje s doktorem Antonínem Šebelou, odborníkem na perinatální duševní zdraví, o vlivu psychické pohody rodičů na období těhotenství a první roky života dítěte. Jaké změny v psychice ženy probíhají během těhotenství a po porodu? A jaké faktory mohou přispět k rozvoji poporodních depresí nebo úzkostí? Poslechněte si, proč je včasné rozpoznání problémů a péče o duševní zdraví rodičů tak důležité.34 minut
- 24. 2. 2025Dospívání a hledání vlastní identity V dnešním díle se Iva Hadj Moussa baví s Pavlou Kouckou, psycholožkou a psychoterapeutkou o jednom z nejnáročnějších období v životě – dospívání. Jak se rodiče vyrovnávají s dospívajícími dětmi, které hledají svou identitu? Pavla sdílí postřehy o tom, jak zvládat drzost v dospívání. Vysvětluje také, proč je důležité dát dětem prostor. Poslechněte si rozhovor, který vám přinese nejen cenné rady, ale i novou perspektivu na dospívající generaci.33 minut
- 17. 2. 2025Jak nás příběhy formují od dětstvíV této epizodě si Iva Hadj Moussa povídá s Reném Nekudou – lektorem tvůrčího psaní, spisovatelem a editorem, jehož knihy byly přeloženy do osmi jazyků včetně korejštiny. Společně rozebírají skrytou sílu příběhů, jejich důležitost a to, jak je správně vyprávět. Ovlivňují příběhy naše chování? A existují univerzální vzorce vyprávění? Poslechněte si rozhovor a zjistěte, jak mohou příběhy formovat nejen naše životy, ale i společnost.33 minut
- 10. 2. 2025Jak přistupovat k introvertním dětem?Moderátorka Iva Hadj Moussa se v této epizodě věnuje tématu citlivých a introvertních dětí. S Lenkou Blažejovou, autorkou knih Cíťa: Proč svět nutně potřebuje citlivé introvert(k)y a Máma s tátou už nejsou spolu, probírá, proč je dětství pro citlivé lidi často nejnáročnějším obdobím? A jak je s dětmi důležité mluvit o rozvodu? To a mnohem více se dozvíte v dnešní epizodě.27 minut
- 3. 2. 2025Jaký vliv mají rodiče na emoční inteligenci dětí?V nové epizodě podcastu Poslouchej mě se Iva Hadj Moussa setkává s Jitkou Ševčíkovou, odbornicí na emoční inteligenci dětí. Ta se skládá z klíčových stavebních kamenů, mezi ktré patří sebepoznání a seberegulace. Jak mohou rodiče dětem pomoci tyto dovednosti rozvíjet? Proč jsou projevy vzteku u dětí tak důležité? Také se zaměříme na roli napodobování chování rodičů a na to, proč je období před pubertou klíčové pro jejich rozvoj.32 minut